Online Marketeer
- Hybride
- Rotterdam, Zuid-Holland, Nederland
- € 3.530 - € 5.043 per maand
- Commercie Consument
- 32-40 uur
Functieomschrijving
Het neerzetten van de optimale klantreis via online campagnes, de website en mijn omgeving. Dat is waar jij als Online Marketeer het verschil maakt! Jouw focus ligt op het neerzetten van de ultieme klantervaring en commercieel succes. Zien we je snel in Rotterdam?
Hier krijg jij positieve energie van
- Het optimaliseren van de klantervaring op onze website en mijn Greenchoice ervaren door inzichten te vertalen naar acties en testen.
- Het verbeteren van de inzet van onze online kanalen en het ontwikkelen van commerciële strategieën voor onze verduurzamingsproducten zoals zonnepanelen, warmtepompen en thuisbatterijen.
- Een organisatie waarin je gezien wordt en nauw samenwerkt met mede marketingspecialisten binnen en buiten je team.
Dit ga je doen als Online Marketeer
Jij speelt een belangrijke rol in het optimaliseren van de gebruikservaring op onze website, de mijn Greenchoice omgeving en via online campagnes. Jij biedt inzicht in hoe verschillende doelgroepen zich online bewegen. Inzichten die we kunnen gebruiken om te A/B testen en onze klantervaring en resultaten te optimaliseren. Naast de website richt jij je op het opzetten, beheren en monitoren van Google Ads of social advertising-campagnes, gericht op zowel energiecontracten als onze diverse verduurzamingsproducten. Je analyseert de campagnes, spot kansen voor verbetering en voert conversieoptimalisatie uit.
Als Online Marketeer stap je in op een interessant moment. We ontwikkelen een online omgeving waar we klanten adviseren om hun volgende duurzame stap te zetten. Dit betekent dat er veel gebeurt op het gebied van online marketing, wat jou als professional continu in beweging houdt en je de kans geeft om te werken aan diverse vraagstukken. Jij werkt nauw samen met andere marketingprofessionals in het multidisciplinaire team. Kortom, een uitdagende baan met een mooi doel: klanten keuzes laten maken die positief zijn voor zowel klimaat, mens als natuur.
Jouw uitdagingen:
- Analyseren en verbeteren van de gebruikerservaring van de verschillende doelgroepen op de website en de mijn Greenchoice omgeving.
- Monitoren van de onlinekanalen en optimaliseren voor de beste inzet, zowel voor energiecontracten als verduurzamingsproducten.
- Opzetten, beheren en monitoren van Google Ads en/of social advertising-campagnes, die gericht zijn op het stimuleren van verduurzamingsoplossingen.
Samen impact maken
Jij wordt onderdeel van team CX & Campagnes, binnen de afdeling Commercie Consument. Dit team bestaat uit 5 collega’s die bevlogen, creatief en resultaatgericht zijn. We zijn eerlijk en houden rekening met elkaar. Humor en plezier in het werk staat voorop, net zoals ruimte voor persoonlijke groei. Je werkt veel samen met jouw directe collega’s binnen het disciplinaire team, maar ook met andere teams binnen Greenchoice. Samen maken wij het verschil voor de klant.
Bij Greenchoice zijn we wie we zijn. We willen dat iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt, niet ondanks, maar dankzij onze verschillen. Juist omdat we allemaal anders zijn, komen we tot de beste oplossingen. Hier doet het ertoe wie je bent. Jouw gender, geloof, overtuigingen, kledingstijl, leeftijd en thuissituatie maken jou wie je bent. We streven naar een inclusieve cultuur waarin diversiteit en gelijkwaardigheid net zo vanzelfsprekend is als duurzaamheid. We vinden elkaar in ons gemeenschappelijke doel: de energietransitie van en voor iedereen maken. Door samen iedere dag weer te gaan voor groene keuzes, maken we de wereld van morgen beter.
Dit vindt Guido, specialist marketing automation, het leukste aan zijn baan: “Het leukste aan mijn werk vind ik dat ik de vrijheid krijg om te pionieren, waardoor ik snel verbeteringen kan doorvoeren. Dit stelt me in staat om nieuwe initiatieven te ontwikkelen die nog niet eerder geprobeerd zijn binnen Greenchoice, terwijl ik tegelijkertijd directe impact kan hebben op onze commerciële doelstellingen”.
Hiermee laten we jouw energie branden
- Een bruto maandsalaris van € 3.530,- tot € 5.043,- op basis van een 40-urige werkweek en 8% vakantietoeslag.
- Een prestatiegerichte bonus van maximaal twee bruto maandsalarissen per jaar.
- Een individueel keuzebudget van 8,33% van je bruto jaarsalaris waarmee je zelf keuzes kunt maken in arbeidsvoorwaarden. Zo kun je dit bedrag laten uitbetalen of bijvoorbeeld extra verlofdagen kopen. Je kunt (een deel van) het bedrag ook schenken aan een goed doel via onze samenwerking met The Social Handshake.
- 25 vakantiedagen als je fulltime werkt en twee extra vrije dagen wanneer je je niet ziekmeldt.
- Diversiteit en inclusiviteit is belangrijk voor ons, ruil daarom gerust officiële culturele en religieuze feestdagen om voor dagen die beter aansluiten bij jouw achtergrond.
- Een NS-Business Card waar je ook privé zoveel mee mag reizen als je wilt.
- Een aantrekkelijke fietsregeling waarbij je tot €750 van de kostprijs van je fiets vergoed krijgt als je ook regelmatig de fiets neemt.
- Een uitgebreide pensioenverzekering via Zwitserleven, waarvoor jij als medewerker maar een kleine bijdrage levert, en een arbeidsongeschiktheidsverzekering van De Goudse.
- Een contract voor bepaalde tijd om elkaar eerst goed te leren kennen. Als we goed bij elkaar passen, zetten we dit graag om in een langdurige samenwerking. In de vorm van een vast contract.
- Personeelskorting op de levering van stroom en aardgas met Natuur voor Morgen van Greenchoice.
- Volop mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen, onder meer door trainingen via onze Greenhouse Academy. Ook hebben we een aantrekkelijke studiekostenregeling voor ontwikkelactiviteiten buiten de deur.
- Een hybride werkcultuur. Om het thuiswerken zo prettig mogelijk te maken, krijg je een laptop, monitor, toetsenbord, muis, privacy scherm en eventueel een docking station in bruikleen.
- Sportieve, creatieve en andere originele activiteiten waarin verbinden en samen plezier maken centraal staan.
- Aandacht voor jouw gezondheid. Zo is er een paar keer per week vers fruit, kun je iedere zes weken naar een bedrijfsmasseur en bieden we faciliteiten om jouw energiebalans op peil te houden.
- Veel gezellige momenten om de teamspirit hoog te houden. Zo gaan we iedere twee weken wat drinken op een locatie buiten de deur en krijgt ieder team budget om eens in de maand samen te lunchen.
- Een gebedsruimte en kolfruimte met alles erop en eraan, als je daar gebruik van wilt maken.
- Een fantastische werkplek in een open, monumentaal pand, vlak bij Rotterdam Centraal. Een plek die uitnodigt om elkaar te ontmoeten. Met name in ons Groene Hart, de lunchruimte.
En heb jij iets nodig om het werk voor jou mogelijk te maken? Laat het ons weten. We denken graag met je mee. Goed om te weten: ons kantoor is toegankelijk voor rolstoelen. Ook is het mogelijk om je werkplek naar jouw situatie aan te passen en kunnen we je voorzien in specifieke software.
Jij bent onze positieve energie
Voor jou spreken daden meer dan woorden, want het gaat om resultaat. Dankzij je analytische vaardigheden zorgt je voor duidelijke inzichten, inzichten die jij gebruikt voor continue verbetering. Je heldere visie op hoe we continu verbeteren, weet je over te brengen op collega's. Collega's die zich verbonden voelen dankzij jouw sterke communicatieve vaardigheden.
Daarnaast heb je:
- HBO werk- en denkniveau met minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare rol.
- Aantoonbare ervaring met Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads en Facebook Business Manager.
- Aantoonbare ervaring met A/B testen voor (conversie)optimalisatie.
Solliciteer en kies voor team Green!
Enthousiast over deze baan? Reageer uiterlijk 20 november 2024 via de sollicitatiebutton. Als we een match zien, maken we graag zo snel mogelijk kennis. We wachten dus niet op de uiterlijke reactiedatum met het uitnodigen van kandidaten. Heb je nog vragen over de functie of de sollicitatie- en selectieprocedure? Mail dan naar stefanie,vandenberg@greenchoice.nl.
Stefanie staat absoluut klaar voor jou als sollicitant, maar als recruiter hoef je geen reactie te verwachten. We hebben een interne recruiter on the job en zoeken geen nieuwe werving & selectie partner.
Zo ziet het sollicitatieproces eruit
- Reageer via de sollicitatiebutton. Wij begrijpen dat een motivatiebrief schrijven best lastig kan zijn. Daarom vragen we je om vier korte vragen te beantwoorden. Deze antwoorden vertellen ons meer dan een motivatiebrief.
- Je ontvangt binnen 10 dagen een reactie.
- Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een eerste gesprek. Het eerste gesprek is met Ekram en Guido, marketing collega’s. Het tweede gesprek is met Stefanie, Teamleider Campagne & CX, en Paulien, Manager Commercie.
- Krijgen we energie van elkaar? Dan verwelkomen we je graag in ons Groene Hart.
- Rotterdam
of
- Rotterdam
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!